ΤΙ ΔΕΊΧΝΕΙ Η ΒΑΘΜΟΛΌΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΊΩΝ - ΔΕΊΤΕ ΠΌΣΟ ΘΑ ΠΈΣΟΥΝ ΟΙ ΒΆΣΕΙΣ ΣΕ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ
Πόσο θα πέσουν οι βάσεις σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ - Τι δείχνει η βαθμολόγηση
Κάτω από τις 19.000 η Ιατρική - Μεταβατικές οι φετινές εξετάσεις για το νέο σύστημα του 2016 - Λιγότεροι αριστούχοι σε Μαθηματικά, Βιολογία και Νεοελληνική Λογοτεχνία - Συσσώρευση σε μέτριες βαθμολογίες
Καθοδική θα είναι η πορεία των βάσεων σε όλα τα επιστημονικά πεδία, ακόμα και στις σχολές-ρετιρέ, όπως οι Ιατρικές και οι Νομικές. Ο συνδυασμός «πιο δύσκολα θέματα και λιγότεροι εισακτέοι» αναμένεται να οδηγήσει σε πτώση των βάσεων, ενώ λόγω της μεγάλης μείωσης του αριθμού των μετεγγραφών από του χρόνου θα ανοίξει η ψαλίδα μεταξύ των σχολών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης με την περιφέρεια.
Κάποιοι μάλιστα κάνουν λόγο και για «βάσεις ευκαιρίας» που αναμένεται να δημιουργηθούν στην περιφέρεια, καθώς ελάχιστοι θα πάρουν μετεγγραφή από αυτούς που θα εισαχθούν, με αποτέλεσμα να μη δηλωθούν περιφερειακές σχολές από υποψηφίους που δεν αντέχουν οικονομικά να σπουδάσουν μακριά από το σπίτι τους. Πέρυσι, επί παραδείγματι, η Σχολή Μηχανικών στην Κοζάνη είχε ανέβει κατά 2.000 μόρια, καθώς όλοι στόχευαν σε μία μετεγγραφή κατόπιν, ενώ η ίδια σχολή φέτος εκτιμάται ότι θα κινηθεί πτωτικά, καθώς ελάχιστοι ελπίζουν σε μετεγγραφή πλέον.
Αν και οι εξετάσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί, κοινή εκτίμηση αρκετών καθηγητών αλλά και βαθμολογητών είναι ότι θα υπάρξει μείωση στα άριστα γραπτά και συγκέντρωση πολλών στις λεγόμενες «μεσαίες βαθμολογίες», γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα να μειωθούν τα απαιτούμενα μόρια εισαγωγής σε πολλές σχολές.
Οι φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις χαρακτηρίστηκαν μεταβατικές για το σύστημα που θα ακολουθήσει. Το επόμενο προσομοιάζει με αυτό των δεσμών, δηλαδή οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε λιγότερα μαθήματα, αλλά και λιγότερη και κατ’ επέκταση δυσκολότερη ύλη, οπότε την ερχόμενη χρονιά εκτιμάται ότι τα θέματα θα είναι δυσκολότερα.
«Επιστημονικά ορθά» χαρακτηρίζει το σύνολο των θεμάτων στα οποία έχουν εξεταστεί οι υποψήφιοι ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ) καθηγητής Γιάννης Βαφειαδάκης. Επισημαίνει ότι όλα τα θέματα μέχρι στιγμής ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, προκειμένου να μπορούν να ξεχωρίσουν οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς
Αν και από τα πλέον «βαριά» μαθήματα ήταν τα Μαθηματικά, από τη βαθμολόγηση των γραπτών της Νεοελληνικής Γλώσσας, με τα έως στιγμής δεδομένα, δεν έχουν προκύψει υψηλές βαθμολογίες. Τα στοιχεία από τα βαθμολογικά κέντρα δείχνουν ότι λίγα γραπτά έχουν βαθμολογηθεί με άριστα. Αντίθετα, τα περισσότερα γραπτά συγκεντρώνουν γύρω στο 13 -15.
Στη Νεοελληνική Γλώσσα οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σε κείμενο του καθηγητή Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Βασίλη Λαμπρινουδάκη το οποίο αφορά στους αρχαίους χώρους θέασης και ακρόασης.
Το μάθημα της Βιολογίας, στο οποίο τα θέματα ήταν ελαφρώς δυσκολότερα σε σχέση με πέρυσι, θα τραβήξει προς τα κάτω τις βάσεις στις δημοφιλείς Ιατρικές Σχολές και όλες τις σχολές Επιστημών Υγείας, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τα μέχρι στιγμής δεδομένα. Στην κλίμακα από 18-20 οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι τα γραπτά δεν θα είναι πολλά.
Ακόμη, στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, στα Μαθηματικά και στα Στοιχεία Στατιστικής τα θέματα είχαν έναν βαθμό δυσκολίας, με αποτέλεσμα να επιβεβαιώνεται η καθοδική τάση.
Η Νεοελληνική Λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης δυσκόλεψε αρκετά τους υποψηφίους. Οι εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για δυσκολότερα θέματα από τα αντίστοιχα περσινά, ενώ το «άριστα», όπως λένε, θα κινηθεί μεταξύ του 15-17. Αρκετά γραπτά μάλιστα θα έχουν βαθμολογίες κάτω από τη βάση.
«Στα φετινά θέματα ανταποκρίνονται εύκολα οι προετοιμασμένοι μαθητές. Θεωρούνται μεν αναμενόμενα, ωστόσο τέθηκε ζήτημα που ζητούσε αντιστοίχιση μετά από αρκετά χρόνια», σχολιάζει η ομοσπονδία φροντιστών σχετικά με την Αρχή Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Δύσκολα θα πιάσουν οι υποψήφιοι το «άριστα» και στα Αρχαία Ελληνικά, καθώς, όπως επισημαίνουν οι καθηγητές, το αδίδακτο κείμενο είχε υψηλό βαθμό δυσκολίας. Απαιτητικά εξάλλου χαρακτήρισαν οι καθηγητές τα θέματα και στα Λατινικά, καθώς ήταν απαραίτητη η πολύ καλή γνώση των γραμματικών και συντακτικών κανόνων που διδάχθηκαν στην ύλη της Β’ Λυκείου.
Οσον αφορά στη Χημεία, οι καθηγητές λένε ότι τα θέματα «χαρακτηρίζονται σε γενικές γραμμές απλά και σύμφωνα με τις απαιτήσεις του μαθήματος, σαφώς δε πιο απλά σε σχέση με τα αντίστοιχα των προηγούμενων ετών».
Read more: http://foititikanea.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου